شغل‌های پردرآمد حوزه دیجیتال را از سایت آگهی و خرید و فروش دزار بخوانید

شغل‌های پردرآمد حوزه دیجیتال ، نوظهور یا همان شغل‌های اینترنتی، به دلیل امکان دوکاری، طرفداران بسیار زیادی دارند. بعضی از این شغل‌ها، مثل مشاغل مختلف در حوزه برنامه‌نویسی، درآمدهای بسیار بالایی دارند و جزء شغل های پردرآمد در منزل محسوب می‌شوند. در ادامه مشاغلی را معرفی کردیم که حوزه دیجیتال پردرآمد هستند:

۱. راه اندازی کسب و کار اینترنتی

بسیاری از سایت‌ها با فروش محصولات فیزیکی یا دیجیتالی کسب درآمد می‌کنند. بسیاری دیگر خدمات ارائه می‌دهند و درآمدزایی اینترنتی می‌کنند و بسیاری دیگر به واسطه تبلیغات کسب درآمد از اینترنت را تجربه می‌کنند. راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی نیاز به ایده عجیب و غریب و تخصص‌های خاصی نیست اما پس از راه‌اندازی نیاز به نظم و توسعه و یادگیری مهارت‌های مرتبط با کسب و کارهای آنلاین، دارید.

۲. برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده وب

با توجه به وضعیت حرکت جهانی به سمت زندگی‌های مبتنی بر اینترنت و استعدادی که در کشور ما وجود دارد و همچنین پایین بودن هزینه راه‌اندازی این‌گونه شغل‌ها، شما اگر استعداد این کار را دارید می‌توانید وارد یکی از شغل‌های این مجموعه شوید.

از مزایایی این نوع شغل‌ها این است که شما در شروع فقط به دانش و چند سیستم کامپیوتری احتیاج دارید به طوری که سرمایه‌گذاری آن حتی از راه‌اندازی یک فلافل فروشی نیز کمتر است.

برای استخدام به عنوان برنامه نویس و برای اینکه سایت‌های مختلفی راه‌اندازی کنید، باید مهارت کدنویسی و تجربه داشته باشید. برای کسب مهارت برنامه‌نویسی می‌توانید در دوره‌های مختلفی به صورت حضوری و غیرحضوری شرکت کنید. کافیست در گوگل آموزش برنامه‌نویسی مدنظرتان را جستجو کنید.

وقتی که در خصوص ساخت سرویس‌های آنلاین یا سایت‌های اینترنتی صحبت می‌کنیم،‌ با دو مفهوم مختلف مواجه می‌شویم:

 

  • طراحی وب یا Web Design

طراحی وب (یا طراحی وب سایت یا Web Design) به فرایندی می‌گویند که در آن طراح وب‌، اقدام به طراحی چیزهایی می‌کند که کاربر آن‌ها را در صفحه مانیتور خود می‌بیند. در واقع کار طراح وب این است که المان‌های یک وب‌سایت یا صفحه‌ی وب را طراحی کند و محل جای‌گیری آن ها را مشخص کند. خروجی کار یک طراح وب کاملا برای کاربران عادی قابل مشاهده است و کاربران آن‌را بصورت مستقیم می‌بینند.

  • برنامه نویسی وب یا Web Development

برنامه نویسی وب (یا برنامه نویسی سمت وب یا Web Development) مربوط به تمام آن پردازشی است که پشت صحنه انجام می‌شود و کاربر عادی آن‌ها را نمی‌تواند ببیند. برای مثال وقتی یک صفحه‌ی وب یک درخواست به پایگاه داده (Database) ارسال می‌کند و آخرین مطالب سایت را از دیتابیس می‌گیرد، درخواست و کدی است که کاربر عادی آ‌ن‌را نمی‌تواند مشاهده کند. به زبان ساده، کار یک برنامه نویس وب، نوشتن کدهایی است که در پشت صحنه پردازش‌هایی انجام می‌دهند که کاربر نمی‌تواند آن پردازش‌ها را ببیند.

  • می‌خواهم برنامه‌نویس وب شوم، از کجا باید شروع کنم؟

بسیاری از افراد خودشان هم می‌توانند طراح وب باشند و هم برنامه نویسی وب. به این معنا که هم شکل و ظاهر وب‌سایت را طراحی کنند، و هم کدهای پشت صحنه‌ی آن‌را بنویسند. به این افراد اصطلاحات برنامه نویسی Full Stack یا FullStack Developer می‌گویند.

اگر بخواهید برنامه‌نویس وب شوید، باید با زبان‌های برنامه نویسی وب آشنا شوید. همانطور که برای طراحی صفحات وب می‌توانیم از HTML5, CSS3, javascript و… استفاده کنیم، برنامه نویسی وب را نیز با زبان‌های بسیار زیادی می‌توانیم انجام دهیم انجام دهیم.

  • زبان طراحی وب:

  • HTML، زبان نشان‌گذاری یا Markup language؛
  • CSS، زبان مخصوص استایل‌دهی؛
  • جاوا اسکریپت، نخستین زبان اسکریپت‌نویسی تحت وب؛
  • jQuery، یکی از مهمترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت؛
  • زبان برنامه‌نویسی وب:

  • PHP، پراستفاده ترین زبان برنامه نویسی وب؛
  • ASP.Net، زبان برنامه نویسی تحت وب مایکروسافت؛
  • Django یا جنگو، چارچوب برنامه نویسی تحت وب با استفاده از پایتون؛
  • JSP، نسخه مخصوص جاوا برای برنامه نویسی وب؛
  • Python، زبان پایتون؛
  • Ruby، زبان روبی؛
  • Java، زبان جاوا؛
  • و …

۳. راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن موبایل به نسبت وب‌سایت‌ها در دسترس‌تر است و هر شخصی که بتواند با گوشی هوشمند خود کار کند، می‌تواند اپلیکیشن شما را داشته باشد. به همین دلیل بازار اپلیکیشن‌های موبایل امروزه بسیار داغ است و ایده‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند در قالب اپلیکیشن، توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار گیرد. شما که این مطلب را می‌خواهید حداقل چند اپلیکیشن فارسی بر روی گوشی نصب دارید، تقویم، اسنپ، تپ‌سی و… .

معمولاً اپلیکیشن‌های خدماتی بهترین گزینه برای راه‌اندازی است، اگر ایده‌ای دارید که می‌تواند به مردم در انجام کارها کمک کند از همین لحظه برای راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل برنامه‌ریزی کنید. اگر خودتان ایده‌ای دارید اما توانایی برنامه‌نویسی اپلیکینش‌های اندروید یا ISO را ندارید، از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

پیشنهاد میکنیم نوشته ی جذاب و مفید شغل های پردرآمد ایران کدامند؟ را بخوانید!

۴. بلاگری، اینفلوئنسری و تولید محتوا

بلاگری و اینفلوینسری،از جمله مشاغل اینترنتی است که اگر امروزه خلاقانه و با اطلاعات کافی انجام شوند، بسیار درآمدزا هستند. همچنین تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت که پاسخگوی نیاز مخاطبین باشد، لازمه ی کسب و کارهای اینترنتی است. برای همین همیشه افرادی که بتوانند محتوای خوب و با کیفیت تولید کنند و همچنین به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشند، می توانند از این شغل هم درآمد خوبی کسب کنند.

۵. مدیر شبکه‌های مجازی

شبکه‌های مجازی با عمری کمتر از بیست سال و با سرعت چشمگیری وارد زندگی افراد شده و همه‌ جنبه‌های زندگی آنان را تحت تأثیر قرار داده است. همزمان با پیدایش این شبکه‌ها، شغل مدیر شبکه‌های مجازی هم که جزو شغل های پردرآمد است پدیدار شد.

مدیر یک شبکه‌ مجازی با بهره‌گیری از دانش مربوط به بازاریابی و اینترنت به صورت همزمان می‌تواند درآمد فوق‌العاده‌ای از طریق جذب تبلیغات و یا فروش محصولات متنوع به دست آورد.

۶. تدریس آنلاین

یکی دیگر از مشاغل اینترنتی پرسود و بسیار پر درآمد می‌تواند از برگذار کردن سمینار‌ها و کلاس‌های مجازی باشد. تقاضا برای مدرسان اینترنتی بسیار زیاد است، اگر شما در زمینه‌ای تخصص دارید می‌توانید به یک معلم مجازی و مدرس اینترنتی تبدیل شوید.

تنها چیزی که نیاز دارید این است که در زمینه‌ی کاری و شغلی خود باید حرفه‌ای باشید مثلا اگر در زمینه‌ی کسب و کار اینترنتی فعالیت می‌کنید می‌توانید با برگذاری یک وبینار مجازی به در‌‌آمد میلیونی بسیار زیادی برسید.

وبینار (Webinar) از عبارت Web-based seminar گرفته شده و به کلاس، دوره، سمینار یا هر رویداد آنلاینی گفته می‌شود که در محیط وب و با استفاده از اینترنت بصورت کاملا آنلاین، زنده، تعاملی و دو طرفه در یک زمان مشخص برگزار می‌شود.

برای برگزاری وبینار می‌توانید از پلتفرم‌های داخلی زیر استفاده کنید:

7. تولید محتوای متنی و تصویری

بعید می‌دانم که شما در گوگل جستجو نکرده باشید! وقتی که در سایت‌های مختلف مطالب مختلفی را می‌خوانید، توسط یک یا چند شخص تنظیم و منتشر شده است. به عنوان مثال همین مطلبی که در حال خواندنش هستید، یک محتوا متنی است. کسب و کارهای اینترنتی بدون تولید محتوا به هیچ کجا نمی‌رسند، به همین دلیل همیشه به‌دنبال افرادی که بتوانند محتوای خوبی تهیه کنند، هستند.

اگر می‌توانید به خوبی متون انگلیسی را به فارسی را ترجمه کنید باید دست‌به‌کار شوید. یکی از نکات مثبت تولید محتوا، همکاری با چندین وب‌سایت است که می‌تواند در ماه، درآمد شما را افزایش دهد. در پلتفرم‌هایی مثل انجام میدم یا پونیشا زیر می‌توانید به عنوان تولیدکننده محتوا، مترجم، تولید محتوای تصویری و… پروژه بگیرید.

۸. راه‌اندازی فروشگاه آنلاین

فروشگاه آنلاین بهترین راهکار برای گسترش کسب و کار است. راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و فروش کالا در اینترنت این روزها یک شغل پردرآمد در ایران به شمار می‌آید. فروش محصول از طریق وب سایت فروشگاهی یا کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام می‌توانند باعث شگفتی شما شود، اگر علاقه به فروشگاه آنلاین دارید، همین حالا اقدام کنید.

از آنجایی که با فروش کالا از طریق اینترنت از پرداخت مالیات و کرایه مغازه و سایر هزینه‌های این چنینی در امان هستید، می‌توانید کالاها رو با قیمت کمتری نسبت به مغازه‌ها بفروش برسانید و مشتری‌های زیادی پیدا کنید.

اما چطور فروشگاه آنلاین داشته باشیم؟

در دزار به شما میگوییم که چطور فروشگاه آنلاین داشته باشید. برای کسب و کار خودتان می‌توانید از یک صفحه اینستاگرام به عنوان فروشگاه آنلاین استفاده کنید و یا وب سایت فروشگاه راه‌اندازی کنید. راه‌اندازی سایت فروشگاه آنلاین به صورت اختصاصی هزینه‌بردار است و برای کسب و کارهای کوچک توصیه نمی‌شود. برای اینکه هزینه کمتری بپردازید، می‌توانید از فروشگاه سازهای آنلاین استفاده کنید.

تعدادی فروشگاه ساز آنلاین در ایران وجود دارد که هرکدام امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند اما هزینه به مراتب کمتری پرداخت می‌کنید. در ادامه چند فروشگاه ساز آنلاین فارسی را معرفی کرده‌ایم:

برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خودتان، امکانات این فروشگاه سازهای آنلاین را بررسی و در نهایت یکی از آنها را انتخاب کنید.

۹. فروش محصولات از طریق اینستاگرام

بر اساس آخرین آمارها حدود ۲۴ میلیون ایرانی در اینستاگرام حضور دارند و این می‌تواند یک بازار داغ باشد! احتمالاً تبلیغ محصولات مختلف را اینستاگرام دیده‌اید، یا شاید خودتان هم از طریق این شبکه اجتماعی خریدی انجام داده باشید!

قدرت اینستاگرام: در حال حاضر از طریق اینستاگرام، می‌توانید از جنوب کشور ماهی و میگوی تازه سفارش دهید!

آیا با توضیح بالا، به نظر شما نمی‌شود محصولات دیگر را از طریق اینستاگرام فروخت؟

برای موفقیت و فروش بیشتر در اینستاگرام باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • در اولین قدم شما باید حساب کاربری اینستاگرام خود را به حالت بیزنس تغییر دهید چرا که این نوع حساب موارد آماری زیادی در خصوص کاربران شما برای‌تان ارسال می‌کند و بسیار مفید است. اطلاعات آماری این نوع حساب می‌تواند در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری شما مورد توجه باشد.
  • برای قرار دادن پست در صفحه خود توجه کنید که قرارگیری روزانه ۳ پست در صفحه ایده‌آل‌ترین حالت ممکن است و در قدم دوم هر روز یک پست و در نهایت در بدترین حالت یک روز در میان یک پست باید قرار گیرد. اگر همانند الگوی گفته شده نتوانید قرار دهید الگوریتم‌های اینستاگرام با شما کمی نامهربان خواهند بود.
  • توجه ویژه‌ای داشته باشید که حتما پست‌هایی که قرار می‌دهید کوتاه، خلاصه جذاب باشند، کاربران در اینستاگرام آمده‌اند که تصاویر را ببینند نه این که نوشته‌های شما را مطالعه کنند. داشتن نوشته‌های طولانی سبب می‌شود که کاربر سریعا آن ها را رد کند.
  • اگر نیاز به نوشتن متن دارید بسیار کوتاه بنویسید. کاربران در اوقات فراغت خود اینستاگرام را چک می‌کنند و یک فرد در تخت خواب خود علاقه‌ای ندارد که متون فاخر شما را مطالعه کند. آن‌ها بدون معطلی صفحه شما را ترک خواهند کرد چون زیاده گوئی می‌کنید.

 

ایده بدهید و خلاقیت داشته باشید! در اینستاگرام بدون خلاقیت و ایده‌های ناب خیلی زود محو می‌شوید اما دزدی نکنید. دزدی محتوا بسیار نکوهیده است و در اینستاگرام فقط و فقط می‌توانید فالوورها را بدزدید و البته کار درستی نیز هست.

محتوای تصویری خود را با لوگو و واترمارک قرار دهید تا مورد سرقت قرار نگیرد چرا که متاسفانه در دنیای اینترنت کاربران به دلیل این که یک تصویر زیبا و با محتواست آن را برمیدارند و هیچ صحبتی هم در خصوص صاحب اولیه عکس نمی‌کنند.

در پست‌های صفحه خود از تگ geo لوکیشن استفاده کنید: این تگ علاوه بر تاثیر مثبت در ربات‌های اینستاگرام در بالا رفتن اعتبار صفحه شما نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

اگر محتوای عالی و حرفه‌ای برای صفحه خود ندارید دلیلی برای قرار دادن پست در اینستاگرام نیست: وقتی پست ما بسیار عالی نیست اگر قرار نگیرد بسیار بهتر از قرار گرفتن یک محتوای متوسط و ضعیف است. همیشه به خاطر داشته باشید که کاربران از شما در جایگاه خود انتظاراتی دارند.

پست های خود را چالشی کنید: محتوای پست را طوری انتخاب کنید تا کاربران شما در یک چالش سهیم شده و دیدگاه‌های خود را ارائه کنند. این کار سبب می‌شود تا صفحه شما پویایی خاصی داشته باشد و قدیمی و راکد نشود.

مشتریان و کاربران خود را بشناسید: بدانید مشتری شما کیست و به چه چیزی اهمیت می‌دهد. آیا به قیمت اهمیت می‌دهد یا به کیفیت؟ در صورت اشتباه در این خصوص مشکلات زیادی برای شما رخ خواهد داد.

به کاربران خود فروشنده بودن را القا نکنید: نباید کاری کنید که کاربران شما فکر کنند وارد یک فروشگاه زنجیره ای شده اند. در خصوص خدمات و محصولات خود بگوئید اما به صورت غیر مستقیم. اگر کاربران حس کنند که فقط و فقط قصد فروش دارید شما را ترک میکنند.

به مشتریان خود باج بدهید: خرید آن‌ها از شما و توجه آن‌ها به خدمات شما عامل موفقیت در اینستاگرام است اما این امر میسر نشود جز با باج دادن شما به آن‌ها. با تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه به آن ها برای خرید باج بدهید.

به نتیجه کار فکر کنید: بدون هدف محتوا منتشر نکنید. بدانید از انتشار این محتوا چه هدفی دارید.

این موارد گفته شده بخشی از توصیه‌ها برای وارد شدن به دنیای بزرگ و موفقیت در اینستاگرام بود.

اگر تخصص خاصی دارید مانند: مدرس زبان، مربی بدنسازی، متخصص تغذیه و… می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام برای معرفی خودتان و فعالیتی که دارید استفاده کنید. مطمئن باشید اگر اصولی کار کنید موفق می‌شوید.

۱۰. خرید و فروش اینترنتی کالای دست دوم

این شغل جزو زیر شاخه‌های فروشگاه‌های آنلاین است. بسیاری افراد تمایل دارند وسایل کارکرده خود را بفروشند و با خرید وسایل دست دوم بقیه، هزینه کمتری نسبت به نوی آن‌ها بپردازند.

سایت‌های «دیوار، شیپور»، از سایت‌های قدرتمند در این حیطه هستند که فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای خرید و فروش کالاهای کارکرده‌ افراد در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. شاید نتوان این کار در محدوده‌ شغل‌های پردرآمد تعریف کرد اما قطعا جزو شغل های جدید و مطابق نیاز روز است.

۱۱. دیجیتال مارکتینگ

شیوه‌های بازاریابی سنتی، به مرور زمان کمرنگ و کم‌رنگ‌تر می‌شوند. این روش‌های سنتی امروزه جای خود را به روش‌های مدرن مانند بازاریابی دیجیتال داده‌اند. استفاده از اینترنت و پلتفرم‌های گوناگون، درحوزه ی بازاریابی، کمک بسیاری به رشد کسب و کارهای سنتی و اینترنتی کرده است. انتظار می‌رود دیجیتال مارکتینگ یکی از نیازهای اساسی بازار کار در آینده باشد. هر چند در حال حاضر نیز این رشته در ایران و جهان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین با توجه به همه‌گیری اینترنت در سال‌های اخیر، می‌توان در این شغل موفقیت‌های بیشتری را به دست آورد.

 

12. افیلیت مارکتینگ

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ به این صورت است که افراد با فروشندگان محصولات مذاکره می‌کنند تا محصولات آ‌ن‌ها را به صورت آنلاین به فروش برسانند و در ازای فروش هر محصول، پورسانت دریافت کنند‌. اولین قدم برای همکاری در فروش، راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات است. سپس مذاکره با تولیدکنندگان و فروشندگان است برای گرفتن پورسانت در ازای فروش هر محصول آن‌ها. در این صورت است که شما می‌توانید با شغل های پردرآمد با سرمایه کم به درآمدهای میلیونی دست یابید.

 

مشاغل پردرآمد خانگی

رایج‌ترین شغل های پردرآمد خانگی که برای شروع معمولاً سرمایه کمی نیاز دارند، عبارتند از:

  • خیاطی؛
  • آرایشگری؛
  • صنایع دستی؛
  • آشپزی؛
  • بازاریابی تلفنی؛
  • فروش آنلاین محصولات.

 

کدام شغل پردرآمد برای من مناسب است؟

 

باتوجه به شرایط اقتصادی بسیار ضعیت در کشورمان، افراد زیادی دنبال شغل پردرآمد هستند! در این بین هم شیادان زیادی وجود دارد که به شما امید و آرزو می‌فروشند! شما با خیال اینکه براحتی می‌توانید درآمد میلیونی ماهیانه داشته باشید، جذب این افراد می‌شوید.

برای داشتن درآمد بالا و میلیونی، نباید دنبال شغل های پردرآمد باشیم، بلکه باید خودمان شغل پردرآمد را بسازیم!

مشاغل پردرآمد به مهارت و تخصص احتیاج دارند. زیرا مسیر ثروتمندی و کسب درآمد زیاد، از راه کسب علم و مهارت می‌گذرد. هر فردی، به هر شغل و حرفه‌ای که علاقه داشته باشد، تنها در صورتی‌ می‌تواند در آن بدرخشد که دانش و مهارت لازم را برای آن بیاموزد و کسب کند؛ همچنین پشت کار و خلاقیت لازم را داشته باشد.

اگر می‌خواهید شغلی برای تمام زندگی خود انتخاب کنید، نباید تنها معیار شما درآمد باشد و انگیزه‌های بیرونی اهمیت بسیار بیشتری دارند. اگر حوزه‌ای که به آن علاقه دارید، به هیچ یک از این مشاغل ارتباطی ندارد، ناامید نشوید و به یاد داشته باشید که در هر حوزه‌ای، اگر جزء بهترین‌ها باشید، درآمد بالایی خواهید داشت.

برای انتخاب شغل مناسب، باید یک‌ سری معیار و پارامتر در نظر گرفت که با توجه به آن ها،شغل مناسب‌ را انتخاب کرد.

  • برای ورود به شغل مورد نظر، چه میزان سرمایه ‌لازم است.
  • در شغلی که انتخاب می شود، امکان رشد و پیشرفت وجود داشته باشد.
  • در شغل مفروض، چه قدر ریسک وجود دارد.
  • مورد بعدی این است که برای ورود به آن شغل، چه تخصصی نیاز است.
  • پارامتر دیگر، امنیت شغلی است.
  • شأن اجتماعی و امنیت اخلاقی که شغل مفروض باید داشته باشد، از معیارهای دیگر است.
  • همچنین یکی از مهم‌ترین پارامترها، میزان درآمدی است که از آن شغل به‌دست می‌آید.

آیا مشاغل پردرآمد، همیشگی هستند؟

اگر به تغییرات مشاغل در طول زمان نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که بسته به شرایط اجتماعی و نیازهای اقتصادی جامعه، پربازده‌ترین کسب و کارها، تفاوت‌های زیادی کرده‌اند. به همین دلیل باید برای حفظ یا افزایش درآمد در زمان‌های مختلف، تغییراتی در مشاغل ایجاد شود.

در هر دوره‌ای، بسته به نیازهای جامعه، مشاغل خاصی رونق بیشتری می‌گیرند. گاهی برای رشد و موفقیت بیشتر تغییراتی باید در کسب و کارهای قدیمی به وجود آورد، برخی از این تغیرات شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از شیوه‌های جدید اینترنتی و غیرحضوری ارائه‌ی خدمات و محصولات؛
  • بازاریابی دیجیتال به جای تبلیغات پرهزینه‌ی سنتی؛
  • استفاده از فرآیند اتوماسیون‌سازی در تولیدات و خدمات.

به عنوان مثال بازیگران صنعت گردشگری درآمد بسیار خوبی داشتند اما با آمدن ویروس کرونا بسیار از آنها ورشکسته شدند یا با درآمد کمتری برای بقا می‌جنگند.

حرف پایانی

در این مطلب با تعدادی از مشاغل پردرآمد و پرسود در کشورمان، آشنا شدیم. امیدوارم برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از نکات گفته شده و همچنین شغل‌هایی که معرفی کردیم ایده بگیرید و برای شروع کسب و کارتان برنامه‌ریزی کنید.

شما چه شغل‌هایی را می‌شناسید که پردرآمد باشد؟ لطفاً از قسمت پایین، نظرتان را ارسال بفرمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *